2008. március 22., szombat

szagok s miegymás

valami van a szaglással
valami legősibb érzékszerv, vagy miacsuda
de az teljesen mindegy

az az érdekes, hogy mi történik

ha éhes vagy s megérzed a szomszéd flekkenét, éppen készülőben
vagy éppen nem vagy éhes s töltöttkáposzta szag csap meg, vagy sült hús szaga
reggelente szokott párologni a frissen szántott föld, látszik is a szaga, amikor először megsüti a nap, meg persze nem télen :)
s a széna szag- én egy csűrben olvastam el a winnetou-t, nagyon sok mindenre emlékszem, s sokáig az volt a kedvenc könyvem, nem biztos, hogy a széna szag miatt, de még egyszer ki fogom próbálni, amikor lesz egy nagy csűröm s megtöltöm szénával, csak addig ki kell valamit találni a pókok ellen, mert kell vakarózni miattuk, folyton.
meg ha lesznek tyúkjaim, biztos oda fognak tojni a szénába, oda a cserepek alá fészkelnek be, s mindig nehéz kipiszkálni a tojásokat, nem beszélve a csürkékről

van új könyv szag, meg régi könyv szag, meg együttesen könyvtárszag

na s ott van az avar szag, nagyban hasonlít a friss föld szagra de nem ugyanolyan, mintha nedvesebb lenne, meg mocskosabb is

s itt van a csikkszag az orrom előtt... arébb is tettem
meg van a nivea kategória, az annyira nem érdekel per pillanat
s ott van a frissen kicsomagolt kütyű, ami mondjuk műanyagbál van, s még valami elektromos dolgok is vannak benne, pl egy fényképezőgép, vagy diskman. ezeknek a kicsi mp3 lejátszóknak nem tudom milyen szaguk van, de a telefonoknak is van - eleinte

s na még ott vannak a hangszerek, én szagoltam egy párat, de mindegyiknek külön szaga van, főleg azoknak amelyek tokban vannak tartva, vagy nagy darab.

a testszagok sem érdekelnek különösebben :)
meg a fogorvosi rendelők sem

van katalizátor szag is, meg euro 4es dízel szag is van, az érdekes
van benzin szag is, attól hánytam én annakidején, mert a 79-es daciában olyan volt a tankolás, mintha egymásra öntöttük volna a benzint, de jól ment

van még porszag, meg olyan is van, amikor a nagy porszagot elnyomja egy hirtelen eső

van erdő szag, tavaszi erdő, nyári erdő, őszi erdő, meg téli is, persze, van eső előtt, s van eső után, meg közben főleg, van fenyő erdő szag, van bükkerdő szag, meg tölgy is, meg van vegyes is.

van mező szag is, meg hegy szag is, meg erdő melletti szag is:)

van ágy szag is, pl este más, s reggel más, hajnalban megint más, az sem mindegy, hogy milyen a hőmérséklet.

van frissen épített ház szag is, meg faház is, külön
van régi régi ház szag is
van gereblyézés szag is

szerintem a szagokat nem fejeztem be

miért van az, hogy az álomban szoktak változni a személyek.
hol én vagyok, hogy nem, hol veled vagyok, hol mással

szép álmokat bárkivel

(ezt utólag írom, mert közben elmentem fülöp vizslánk mellett, s szerintem valami rothad benne)

Nincsenek megjegyzések: